תחבורה חכמה נשענת על מערכות ויז'ן

תחבורה חכמה טומנת בחובה אלמנטים שונים,. לא יהיה זה מוגזם כלל לטעון שמערכות תחבורה חכמות ברובן נשענות על מערכות ויז'ן.
תנועת הכבישים הפכה צפופה יותר ויותר במהלך 30 השנים האחרונות. הודות להתקדמות הטכנולוגית בפיתוח הרכב והסדרת התנועה הפעילה, מספר התאונות הקטלניות יורד. מצלמות נמצאות בשימוש נרחב בניטור תנועה ובמערכות גביית אגרות.
מצלמות מסדרה ייחודית המסופקות על ידי חברת אסיו ויז'ן, משמשות בשילוב המוצלח של אלקטרוניקה תעשייתית מתוחכמת וחדשנות אופטית בייצור סדרות גדולות, מצלמות אלה מאפשרות מושגים חדשים בטכנולוגיית התעבורה.

מה המאפיינים החשובים במצלמות מסוג זה?

  • ספקטרום מורחב. חיישני מצלמות ועדשות עם רגישות ושקיפות גבוהים של NIR מאפשרים איסוף תמונות ברגישויות משתנות לתאורה ובתנאי תאורה קשים.
  • אופטיקה הנשלטת מרחוק. הדבר מאפשר גמישות, התקנות ותחזוקה מהירות וכן שימוש בעדשות משוק ה Consumer שמחירן משמעותית נמוך יותר.
  • אפשרות למגוון גדול של רזולוציות. הדבר יאפשר ניטור מספר נתיבים במצלמה אחת. בהתאם למצב, יש לבחור מצלמה ומערכת תאורה לשילוב ANPR אמין עם הוכחת צילום שמישה.
  • מערכות AI קומפקטיות וניידות המשמשות יותר ויותר בטכנולוגיות תעבורה.

מוצרי אסיו ויז'ן משמשים היום בתחום בתחבורה החכמה בענפים הבאים:

  • ניהול וגבייה של כבישי אגרה.
  • ניהול זרימת תנועה.
  • בקרה לצורך בטיחות בסיטואציות מורכבות.
  • אכיפה בתחום המהירות וחצייה באור אדום.
  • בדיקה של כבישים ומנהרות.
  • בקרת כניסה למקומות חנייה.
  • בדיקת רכבים כבדים ומכולות.
  • בדיקת מסילות רכבת.

השילוב של Machine Vision ושל Artificial Intelligence הוא המפתח לתחבורה חכמה בעתיד

תארו לעצמכם עולם שבו כל כלי הרכב מצוידים בטכנולוגיה המאפשרת להם "לראות" את העולם סביבם. טכנולוגיה כזו יכולה לשמש זוג עיניים נוסף לנהג, לסרוק את הסביבה לאיתור סכנות ולהתריע על התנגשויות אפשריות. זה עשוי אפילו לעזור באופן יזום לנהג לבצע תמרונים מתחמקים, במיוחד במצבים בהם שברירי שניות יכולים להיות ההבדל בין חיים ומוות. בעולם ההוא, הטכנולוגיה ברכב משמשת כאפוטרופוס, זקיף שתמיד ערני, תמיד דואג לנהג ולכל הסובבים אותו.

הטכנולוגיה המבטיחה עתיד כזה היא השילוב של ראיית מכונה ובינה מלאכותית.
ראיית מכונה (MV) מקנה את היכולת לראות ולזהות אובייקטים והתנהגות אנושית באמצעות תמונות, בעוד שבינה מלאכותית (AI) כוללת את כל סוגי הבינה המכונה כגון זיהוי התנגשות, זיהוי התנהגות נהיגה מסוכנת וזיהוי קולי.
יחד, MV+AI נועד להעיף את מבטו לעולם, להבין מה הוא רואה ולצפות מה יכול לקרות אחר כך – בדומה לאופן שבו בני אדם צופים ומעבדים דברים בזמן אמת. וכמו אנשים, אלגוריתמים מודרניים של בינה מלאכותית מסוגלים ללמוד ולהיות מתוחכמים ומדויקים יותר עם תחזיותיו ככל שהם רוכשים יותר נתונים.

תרחיש זה אינו מופרך כמו שזה נשמע. כבר כיום, יישומים של ראיית מכונה ובינה מלאכותית קיימים בייצור, בריאות ותחבורה.

השילוב של ראיית מכונה ובינה מלאכותית הוא הכוח המניע מאחורי יכולות אלה. קחו למשל את היכולת לזהות אם נהג עצר לגמרי בצמתים עם שלטי עצירה. אלגוריתמים של בינה מלאכותית עוקבים אחר מיקום ה- GPS ונתוני המפות העירוניות כדי לזהות מתי רכב מתקרב לצומת. כשהרכב מתקרב לצומת, ה- AI פותח ביכולות ראיית המכונה כדי "לחפש" תמרור עצור. אם הוא רואה אחד, האלגוריתם בודק את יחידת בקרת המנוע ומד התאוצה כדי לקבוע אם הרכב עוצר לגמרי.

ראיית המחשב עוזרת לנו לראות את הדברים בדרכים חדשות, ולבצע אוטומציה של בקרות ומעקב חזותיים ברשתות האספקה והלוגיסטיקה, בצורה זולה יותר מטכנולוגיות קיימות אחרות. על פי DHL, ראיית AI (או ראייה ממוחשבת) מסייעת להם לזהות נזקים, לסווג את סוג הנזק ולקבוע את הפעולה המתקנת המתאימה להובלות שלהם, מהר יותר מאי פעם.

מלבד שימוש במצלמות להביט מחוץ לרכב, תחבורה חכמה גם מנטרת את הנהג עצמו

לפני שנכנס לעידן הרכב ללא נהג, עדיין יש לנו הרבה נהגים לדאוג להם. בדיוק כפי שמתרחש המעבר ההדרגתי מנהיגה אוטומטית למחצה לרכבים אוטונומיים במלואן, מערכות ניטור נהגים ברכב התפתחו מאוד בשנים האחרונות. הפיכת טכנולוגיית איתור הפנים שלנו ומעקב אחר תכונות הפנים יש בה אינפורמציה רבה על תפקודו של הנהג ויכולה לצפות מהלכים של הנהג ולתקנם במידת הצורך.

ניפגש במאמר הבא

מאמרים נוספים שיענינו אותך

Leave a Comment